2013. április 4., csütörtök

A nagy életmód-összefoglaló: Általános leírás - varázslat tegnapra

   Arra gondoltam, hogy ha már úgyis fel-felvillantok részletes leírásokat az háztartásunkban használt kozmetikai szerekről és recepteket a kedvelt ételeinkről, akkor érdemes lenne a mögöttes tartalmat, a gondolati keretét is megmutatnom, hogy követhetőbb, érthetőbb, egy logikai szálra felfűzhető legyen, mit miért úgy csinálunk, ahogyan. Valójában még magam sem tudom, milyen mélységben és mekkora részekre bontva írjam meg, mert olyan nagy téma ez az egész életmódosdi - másfelől meg mégis olyan egyszerű, ha az ember már rátalált a saját útjára.
   Legyen ez egy egyszerű, vázlatos felsorolás arról, hogy mi mindent igyekszem nap mint nap megtenni a családom testi és lelki teljességéért, egyensúlyáért. Biztosan lesz, ami most elsőre kimarad, ezért ha eszembe jut valami, ide fogom beírni, hogy meglegyen egy gyűjteményben minden - nekem is érdekes lesz szembesülnöm vele, mert nem szoktam sokat agyalni azon, ami már bevált, csak teszem a dolgom.
   Előrebocsátom, hogy évek kellettek, míg ennyi mindent felvettem a repertoáromba, és persze egyik területen sem voltam nagyon szuper a kezdetekkor. Szóval én sem így születtem :), naponta tanulok valami újat, és hát nyilván a folyton változó élethelyzetek és igények is alakítják a szokásainkat.
   Sőt, tovább megyek: nem állítom, hogy ez egy mindenki számára követendő és hiper-szuper módszer, csak azt állítom, hogy nekünk most éppen elég jó így élni, illetve ez egy út a számtalan között, mi ezen megyünk egy ideje.

   Jöjjön az összefoglaló lista:

  • vegyszermentes háztartást igyekszem vezetni, ami legegyszerűbben talán úgy foglalható össze, hogy nem használok szintetikus és/vagy mérgező alkotórészt tartalmazó termékeket sem a takarításhoz,  sem a mosogatáshoz, sem a mosáshoz (utóbbiról már pont volt is szó részleteibe menően), mindent természetes anyagokkal oldok meg, lehetőleg többfunkciós vagy univerzális szerekkel, ez külön jót tesz a lelkemnek is, mert helytakarékosan szeretek rendszerezni :);
  • a vegyszermentesség kiterjed a testápolásunkra is, így tisztálkodáshoz és bőrápoláshoz boltból elvétve veszek egy-két dolgot, időnként rendelni szoktam néhány terméket, de amit tudok, magam készítem el (népszerűek lettek a fürdéshez és a krémezéshez kapcsolódó bejegyzéseim); fokozottan igaz ez a babaápolásra (erről is írtam már korábban, de lehetne még részletesebben is, ha igény van rá);
  • a táplálkozásunkat is leegyszerűsítem, amennyire csak tudom, tehát az elérhető legtermészetesebb formájában fogyasztjuk, amit lehet: innivalónk forrásvíz (erről bővebben itt olvashatsz) és nem házi, de frissen préselt gyümölcslevek, illetve többféle tea,   ételeinket magam főzöm és a család is csomagol néha, a kenyeret itthon sütöm és nem csak fehér liszt van benne, a feldolgozott, ipari végtermékeknek és a cukornak ellensége vagyok, a margarin szerintem nem táplálék, a konzerv végszükség esetére való,... (tovább is van, mondjam még?);
  • vitaminkészítményeket nem használunk "csak úgy", pláne nem bolti és gyógyszertári labortemékeket; időnként pótoljuk az aktuális életszakaszban szükséges anyagokat
  • a házi patikánkban nincsenek gyógyszerek felhalmozva, mert szerencsére (?) nincs rájuk szükségünk (ha lenne, majd felír az orvos olyat, ami muszáj), mondhatni, hogy alternatív terápiás cuccaink vannak;
  • és ha már fönt a lelki teljességet is megemlítettem a testi egyensúly mellett, akkor igen fontos  ideírnom a babahordozást is, ami a hordozott és a hordozó személynek is testileg-lelkileg csak egészségére és épülésére válik, nyilván csak a megfelelő hordozóeszköz (és hordozási technika) alkalmazásával; az eszköz nálunk egy hordozókendő és egy csatos hordozó; és nem, a kenguru semmilyen szempontból nem megfelelő babahordozó eszköz - a kenguru csak egy káros és kényelmetlen, vagyis ostoba tévút, ami ezekhez mérten aránytalanul drága is.

   Melyik pont keltette fel az érdeklődésedet? Melyiket fejtsem ki először bővebben? (Előbb-utóbb várhatóan mindre sor kerül.) Te mit teszel a testi-lelki jól-létért? Ha van olyan, amivel nem értesz egyet, miért?

   Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, véleményezd itt alul (csak egy kattintás, és anonim), kommentáld, és oszd meg másokkal is a tartalmat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése