2013. április 5., péntek

Rendszerezés és rend a fűszeres fiókban

   Volt nekem egyszer egy fűszerespolcom a tűzhely mellett kézreálló szekrényben. Sokáig használtam, aztán vettem egy mély levegőt, és felszámoltam. Azóta változatlan a helyen vannak a fűszereim: a fiókban
   És egészen a mai napig ezt láttam, ha kihúztam a fiókot:

Fűszerek rendszerezése a konyhai fiókban I.

   Így jobb, mert
  • alacsonyabban vannak, mint a szekrény polcán,
  • ezért egyszerre, felülről átlátom a teljes készletet,
  • így tetszetős és igen praktikus csoportosításokat hozhattam létre változatos tárolókban,
  • mindig csak azt veszem ki, ami éppen kell, visszapakolni is egyetlen mozdulat, nem egy-két teli dobozt kell le- és visszaemelni,
  • a fiók pont mellettem van főzés közben, és akár nyitva is maradhat, nincs útban, ellentétben az egykori szekrényajtóval,
  • a bal szélső doboz tartalmát és a feliratokat szemből látom és érem el jól, ami azért fontos, mert kenyérsütéskor épp csak kicsit kihúzom a fiókot, amivel végig szemközt állok,
  • sütés-főzés során a fióktól balra állok, így a tűzhelynél szükséges fűszereket jobbra nézve látom és pakolom kényelmesen, a feliratok is ebből az irányból olvashatóak.
   De még ezen a remek rendszeren is lehet javítani! :)
   Ma megtettem, és remélem, jól számítottam, amikor azt gondoltam, a használat során is be fog válni. Majd az idő eldönti. Lényegében ennyit végeztem el:
  • kidobtam a barna műanyag "tárolót", ami valójában egy régi puszedlis doboz volt,
  • és a tartalmát a többi fűszer mögé rendeztem,
  • zárható dobozba tettem az erős aromájú, süteménybe való fűszereket: a bourbon vaníliás cukrokat, fahéjat, szegfűszeget, forralt borhoz és mézes sütihez való fűszerkeverékeket.
   Azt döntsd el te, szebb is lett-e a fűszerek elrendezése!

Fűszerek rendszerezése a konyhai fiókban II. - Rálátás főzés közben

   Ha tetszett a bejegyzés, kérlek, véleményezd itt alul (csak egy kattintás, és anonim), kommentáld, és oszd meg másokkal is a tartalmat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése