2013. március 19., kedd

Túrógombóc - több mint húsz éve folyamatosan tesztelve!

   Holnap túrógombóc lesz ebédre. És ezért csak annyit tettem, hogy néhány perc alatt összekevertem a négy hozzávalót egy edényben, amit aztán betettem a hűtőbe, ő ott tölti az éjszakát. :)
   Szeretem ezt a receptet, ezzel nőttem fel, tuti siker, és azért is szuper, mert nem túrós gombóc, hanem túrógombóc lesz belőle, tehát nincs kispórolva az anyag. :)

   Lássuk a receptet, amiből az is kiderül, mi az egészséges alternatívája az olajban pirított bolti zsemlemorzsának. Fotók holnap, amikor is a masszából testet öltenek a gombóckák. KIEGÉSZÍTÉS 20-án: Már fotókkal! :) És már olvashatók a színessel írott, 20-ai, azaz másnapi infók is.


   Hozzávalók a túrógombóchoz (tetszés szerint felezhető, többszörözhető) - ennyiből nekem most 31 db gombóc lett, mert a kis csinosakat kedvelem, de ez nyilván egyéni:
  • 50 dkg áttört tehéntúró,
  • 3 egész tojás,
  • 2 dl búzadara (gríz),
  • 1 csipet só.

   Hozzávalók a mártáshoz:
  • tejföl (szerintem legalább 3 dl),
  • porcukor vagy méz (ízlés szerint, kóstolgatni kell a tejfölbe adagolás közben, nálunk akácméz játszik),
  • lekvár (hirtelen ötlettől vezérelve szilvalekvárt kevertem a tejfölbe, remélve, hogy Csemete így hajlandó lesz megenni; nem volt hajlandó, de nem baj, több maradt nekem, szerintem nagyon finom volt!).

   Elkészítése és pár saját megjegyzés:
  • a gombóc hozzávalóit alaposan összekeverni (a túró áttörését én mindig kihagyom, szerintem elég, ha villával alaposan átdolgozom az egész masszát, lehet azt látni rajta, mikor tűnnek el a fehér túrópöttyök), és legalább fél napig hűtőben pihentetni (nálam az éjszakát szokta ott tölteni),
  • a masszából vizes kézzel gombócokat formálni,
  • sós vízben kifőzni (a vizet fel kell forralni, utána mehetnek bele a gombócok),
  • a megfőtt gombócokat pirított zsemlemorzsába forgatni (a morzsa előre is elkészíthető, én az első adag gombóc fővése alatt szoktam, belefér az időbe, és bolti zsemlemorzsa helyett a saját készítésű tönkölylisztes kenyeremből ledarált morzsát használok, és vajon pirítom meg), aztán leönteni az édes tejföllel.
  • Szerintem a mézzel megcsorgatott csupasz gombóc is finom! - Kiderült, hogy a szilvás tejfölmártással meglocsolt csupasz gombóc is jóóó!
  • A gombócokat melegen tartani úgy szoktam, hogy azt a hőálló tányért/tálat, amire kiszedtem őket, fölteszem a főzővizes edény tetejére, és a tányért lefedem alufóliával, így a forró víz pár óráig képes frissen tartani az ételt (szerintem végszükség esetén alá lehet gyújtani annak a víznek, hogy tovább meleg maradjon), mert ugye a gombóc sajnos csak frissen jó.

   A gombóckészítés fázisai képekben:

Túrógombóc bevált recept alapján I.

Túrógombóc bevált recept alapján II.

Túrógombóc bevált recept alapján III.


   A recept F. Nagy Angéla Fiatalok főzőiskolája című receptes könyvéből származik.

   Ha van kedvenc gombócod, és megvan a receptje, ne habozz itt megosztani! :)


   Ha tetszett a bejegyzés, véleményezd itt alul, kommentáld, és oszd meg másokkal is a tartalmat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése