2013. február 11., hétfő

Burgonyakrémleves - visszamenőleges varázslat vasárnapra

   Egy vegetáriánus menü első fogása is lehet az Ugrai-Nagy Tündétől származó krumplikrémleves, aminek a receptjét a Nők Lapjában találtam (2012/41. szám, október 10.). Többször elkészítettem már, könnyen, gyorsan és sikerrel, pedig van egy állandó "segítőm" is, aki széken állva asszisztál mindenhez, ahhoz is, amihez nagyon nem kéne, közben időnként lever, összetör valamit, és ha épp nem a széken áll, akkor a lábam alá készít valami játékfélét, netán golyókat, ezzel sokszor közvetlen életveszélybe sodorva engem...
   Anyabarát recept következik, amit lépésekre bontva írok le.

Burgonyakrémleves Ugrai-Nagy Tünde (Ízbolygó blog) receptje szerint

   Hozzávalók 4 személyre: 50 dkg burgonya, 2 fej vöröshagyma, 4 ek. olívaolaj (ennek hiányában én pici házi zsírral szoktam), 2 gerezd fokhagyma, só, frissen őrölt bors, 1,5 dl tejföl.

   Elkészítése:
  • a krumplit meghámozni, felkockázni,
  • a hagymát tisztítani, apró kockákra vágni,
  • lábasban olajat/zsírt melegíteni, rajta a hagymát megfonnyasztani,
  • hozzáönteni a kockázott krumplit, felönteni 1 liter vízzel, belereszelni a fokhagymát, puhára főzni (én ekkor szoktam a gázt is elzárni alatta),
  • botmixerrel pépesíteni,
  • sózni, borsozni, szükség esetén a sűrűséget korrigálni (vizet vagy zöldséglevet lehet önteni hozzá - nem szoktam),
  • belekeverni a tejfölt, ezzel már nem főzni.
   Az eredeti recept kolbászcsipszet ajánl a leveshez (1 szál kolbit vékony karikákra vágva kell sütni 180 fokon, kb. 5 percig, sütőpapíros tepsiben). Helyette nálunk levesgyöngy szokott lenni a betét (A..iban lehet kapni korrekt összetételűt, jó áron), vagy saját tönkölykenyeret adok hozzá Utódkának. Biztosan finom pirított kenyér-/zsömlekockákkal is, esetleg olvasztott sajttal, vagy meg lehet hagyni a mixeléskor egy kis darabos krumplit is a levesben, igaz, akkor már nem egészen krémleves.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése